Shylmirid
|
| | Fourre-tout | |
| | Auteur | Message |
---|
Xzoltar Admin
Messages : 565 Date d'inscription : 20/01/2009
| Sujet: Fourre-tout Mer 18 Fév - 20:57 | |
| Barbare - Totemist (Incarnum)
Druide - Shaman (ou Prêtre ?) : voir totemist et incarnum - Bosquiet druidique - Menhirs et Dolmen de Teleportation
Pretre - Temple plus fort - Domains at Will - Quand proche de Mort devient plus fort (possiblement incarnum)
Magicien - Guildoath - Guilde des Mages
Voleur - Paysan (et Marchand et Herboriste et ...)
Monstres - Minions (1 Hp/DV + bonus selon boss) - Boss (MArsdhal with Boss Rank give bonus to minions) - Outsider doinne de la Quintessence - La majorité ont 1/2 DV de niveau de Classe Virtuelle - Les Templates avec des Rangs donnent des Rang Divin Virtuel
Dernière édition par Xzoltar le Ven 20 Fév - 8:10, édité 1 fois | |
| | | Xzoltar Admin
Messages : 565 Date d'inscription : 20/01/2009
| Sujet: Re: Fourre-tout Jeu 19 Fév - 13:06 | |
| Incarnum pour tous ?
Barbare - Azure Toughness ( Bonus HP ) - Cobalt Rage ( Bonus Dmg and Will Save )
Barde - Incarnum Spellshaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) - Summon Instrument ( +2 Perform / Essentia , Bound : xxx )
Chevalier - Azure Touch ( Bonus pour Canalisation ) - Azure Turning ( Bonus Turning Damage ) - Saphirre Smite ( Bonus Dmg and number of smite ) - Sword of Light ( +1 Enhancement / Essentia , Bound : Holy Avenger ) - Aegis Shield ( xxx ) - Martyr ( Constant Status , 20% Shield Other / Essentia , Bound : ??? ) - Armor of the Pure ( xxx )
Druide - Azure Wildshape ( Bonus Damage with Natural Weapon ) - Incarnum Spellshaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) - Midnight Metamagic ( Free Metamagic using Essentia ) - Natural Weapon ( +1 Enhancement / Essentia , Bound : xxx )
Guerrier - Azure Toughness ( Bonus HP )
Magicien - Incarnum Spellshaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) - Midnight Metamagic ( Free Metamagic using Essentia )
Moine - Sapphire Fist ( Bonus Stunnig Fist )
Prêtre - Azure Turning ( Bonus Turning Damage ) - Incarnum Spellshaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) - Midnight Metamagic ( Free Metamagic using Essentia )
Psion - Azure Talent ( Bonus PP ) - Incarnum Psishaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) - Midnight Augmentation ( Free Metapsionic using Essentia )
Society Mind - Azure Talent ( Bonus PP ) - Incarnum Psishaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) - Midnight Augmentation ( Free Metapsionic using Essentia )
Rôdeur - Azure Enmity ( Bonus on Skill and Damage vs Favored Ennemies ) - Indigo Strike ( Bonus on Sneak Attack or Skirmish ) - Nature Quiver ( Infinite Arrows , +1 Enhancement / Essentia , Bound : xxx )
Voleur - Indigo Strike ( Bonus on Sneak Attack or Skirmish )
Warlock - Incarnum Spellshaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) - Midnight Metamagic ( Free Metamagic using Essentia )
OTHERS - Cerulean Fortitude ( Bonus Vigueur ) - Cerulean Reflexes ( Bonus Reflexes ) - Cerulean Will ( Bonus Volonté ) - Cobalt Charge ( Bonus Dmg and Attack on a Charge ) - Cobalt Critical ( Help confirm Critical and Give bonus Dmg ) - Cobalt Expertise ( Bonus on Martial Techniques and to AC on Defense ) - Cobalt Power ( More Dmg on Power Attack ) - Cobalt Precision ( Bonus Dmg and attack on range 30ft ) - Midnight Dodge ( Bonus AC ) - Sapphire Sprint ( +5ft per essentia ) - Soulsight ( Blindsense )
Dernière édition par Xzoltar le Mar 5 Jan - 0:38, édité 1 fois | |
| | | Xzoltar Admin
Messages : 565 Date d'inscription : 20/01/2009
| Sujet: Re: Fourre-tout Ven 20 Fév - 8:10 | |
| Monde en Général - Les Gens ne sortent pas des villes, car c'Est trop dangereux a l'extérieur - Les caravanes marchandes sont souvent escorté par des aventuriers - Dehors des ville il y a plein de brigands - Noeud de Paix pour les armes - Taxe de 1 Pa par Arme + 1 Po par Objet Magique, doit etre enregistré - Les Pretres sont plus puissants dans leur Temples les attaqués c'est du Suicide - Un Bosquet druidique ou même les Dolmen/Menhir leur confère de la puissance attaque un Druide a vos risques - Il y a beaucoup d'autres lieux de puissance comme ca, plusieurs monstres ont aussi des sanctuaires qui les renforcent - Il y a beaucoup d'Immortels dans le monde, la majorité sont des Extérieurs ou des Lanceurs de sort divin. - Le Monde est entouré d'une Bulle Protectrice qui empêche tous extérieurs et pénétrer dans le monde sans avoir été appelé, donc aps de Changement de Plan vers Shylmirid sauf pour les Natifs. De plus une seconde barrière chasse tous être possédant plus de 5 rangs divins. Donc aucun Extérieur de plus de 40 DV ne peut rester sur le monde de Shylmirid. - À l'Extérieur il y a des nuages de Brouillard et les gens disparraissent et ne reviennent jamais, Ceux qui reviennent n'ont plus aucun souvenir...
RÉGION - Khrann ( Cormyr ) -
RÉGION - Nehwon ( Sembie ) -
RÉGION - Shaëlee -
RÉGION - Aumanor -
RÉGION - Maabûs - Beaucoup de Draconiens servent les Empereurs Pharaons, plus de l'Esclavage que du respect (voir Lycan dans Underworld)
RÉGION - Fâ - Désert de Neige
RÉGION - Myo ( Éternelle-Rencontre ) - Uniquement Elfe, Fées et Dragons, les autres races ne sont alloué qu'en visite. - Mythals
RÉGION - Thalos - Baronnie (Thulane, Cornonbrie, Albonie, Érevorn)
RÉGION - Shall ( Thay ) - Krarth, L.Île d'Ydra
RÉGION - Feneyr -
RÉGION - Tsar - C'Est la Région où l'ont retrouve le plus de Nains
RÉGION - Morril ( Oriental ) -
Les Îles du Diable Le Pic des Dieux Dragonbone Chaptel Walking Tower Hanging City Arcane Quarter Great Bridge Endless Pit Storm Falls Demon’s Hollow Eternal Road Dead Waste Buried Ruins Rotting Forest Black Timbers Swimming Isles Shallow Sea Rising River Ivory Spire Burning Ocean Necropolis Great Rift Silent Temple Golden Fane Iron Cathedral Emerald Ocean Singing Forest Signal Towers God’s Home Sea Wall Cloud Castle Fire Canyons Crawling Citadel Menhir Trail Bone Fortress Floating Gardens Cyclopes Road
Dernière édition par Xzoltar le Sam 21 Fév - 12:46, édité 1 fois | |
| | | Xzoltar Admin
Messages : 565 Date d'inscription : 20/01/2009
| Sujet: Re: Fourre-tout Ven 20 Fév - 21:31 | |
| Chaotique Bon : xxx, xxx, xxx (Eladrins) Chaotique Mauvais : Demon Lord, Demon Prince, Demiurge (Demons) Chaotique Neutre : Child of Chaos, Despot of Disorder, Scion of Anarchy (Slaads)
Loyal Bon : xxx, xxx, xxx (Archons) Loyal Mauvais : Duke of Hell, Archdevil, Lord of the Nine (Devils) Loyal Neutre : xxx, xxx, xxx (Inevitables)
Neutre Bon : xxx, xxx, xxx (Guardinals) Neutre Mauvais : Nether Heritor, Nether Master, Nether Fiend (Yuggoloths) Nautre : Servant of Balance, Agent of Balance, Steward of Balance (Ralminis)
Lich : Neonate, Alumnus, Magister, Lich Lord, Archilich, Eternal Death Knight : Death Knight, Death Templar, Death Lord Vampire : Newborn, Young, Elder, Eminent, Ancient, Primal Ghost : Phantom, Haunt, Shade, Spirit, Terror, Eidolon Mummy : Walking, Restless, Venerable, Ancient, Deified, Trasncendant Lycanthrope : Common, Lesser, Feral, Master | |
| | | Xzoltar Admin
Messages : 565 Date d'inscription : 20/01/2009
| Sujet: RODEUR Dim 10 Mai - 9:07 | |
| Rôdeur- Ranger Variant (Urban, Planar) - Swift Hunter HandbookIDÉES- Incarnum ( Azure Enmity [ Bonus on Skill and Damage vs Favored Ennemies ] et Indigo Strike [ Bonus on Skirmish ] ) - Carrière : Dervish ( Two-weapon ) , Sharpshooter ( Ranged ) , Scout ( xxx ) , Infiltrator ( xxx ) , Killer ( xxx ) , Beast Master ( Pet ) - Martial Disciplines : Ranged ( xxx ) , Melee ( xxx ) , Pet ( xxx ) , Traps ( xxx ) , - Aspect ( Stance ) , Stings ( DoT ) , Shots ( Nuke ) - Quick Shot - Bonus Alchemy to counter-poison and disease and maybe detect them - Special Arrows (Barbed, Seeking, Energy, Penetrating...) - Rain of Arrows - Strong Pet ------- Ranger Tradition: There are many paths by which the Sublime Way can be travelled in the wilderness. At 1st level, you may give up access to one of disciplines of martial maneuvers available to all rangers (Falling Star, Shadow Hand, Tiger Claw). In exchange, you choose one of the following ranger traditions and gain the benefits thereof. Once this choice has been made, it cannot be changed. * Desert Survivor: You come from the killing wastelands of dust and heat, and bring with you their combat training. You may learn stances and maneuvers from the Desert Wind discipline. In addition, add Tumble to your ranger class skills, as well as Desert Wind Dodge and Scorching Sirocco to the list of ranger bonus feats (below). * Mountain Walker: You have hunted in the heights of the top of the world, and know how to survive where softer folk see only harsh and unforgiving rock. You may learn stances and maneuvers from the Stone Dragon discipline. In addition, add Balance to your ranger class skills, as well as Stone Power and Shards of Granite to the list of ranger bonus feats. * Nature's Pilgrim: In the name of a god of nature or nature itself, you strive to protect and venerate the wilderness with your combat prowess. You may learn stances and maneuvers from the Devoted Spirit discipline. In addition, add Intimidate to your ranger class skills, and Devoted Bulwark and Faith Unswerving to the list of ranger bonus feats. * Pack Leader: Whether a tribal chieftain or the lieutenant of an army's scout unit, you know how to guide others through the brush and undergrowth to victory. You may learn stances and maneuvers from the White Raven discipline. In addition, add Diplomacy to your ranger class skills, as well as White Raven Defense and Clarion Commander to the list of ranger bonus feats. * Steel Hunter: You are a swordsman who went into the wilds for training, seeking in the quiet of nature that elusive place where there is nothing but the sword. You may learn stances and maneuvers from the Iron Heart discipline. In addition, add Balance to your ranger class skills, as well as Ironheart Aura and Stormguard Warrior to the list of ranger bonus feats. ------- 4th Edition | |
| | | Xzoltar Admin
Messages : 565 Date d'inscription : 20/01/2009
| Sujet: Re: Fourre-tout Mar 5 Jan - 1:06 | |
| BARBARE [_] Spécialisation : Totem, Rage, Frenzie, Sang, Tattoos, Shout, Fétishite [_] Totemist (Incarnum) [_] Cobalt Rage ( Bonus Dmg and Will Save ) [_] Azure Toughness ( Bonus HP ) [_] Fast Movement [_] Use Con instead of Dex for Armor [_] Immune Fear [_] Power Attack with Two-hand weapon is 3:1 instead of 2:1 [_] Frightful Presence [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx
BARDE [_] Spécialisation : Sage, Dance, Perform, Words [_] Incarnum Spellshaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) [_] Summon Instrument ( +2 Perform / Essentia , Bound : xxx ) [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx
CHEVALIER [_] Spécialisation : Crusader, Templier, Charger, Healer [_] Azure Touch ( Bonus pour Canalisation ) [_] Azure Turning ( Bonus Turning Damage ) [_] Saphirre Smite ( Bonus Dmg and number of smite ) [_] Sword of Light ( +1 Enhancement / Essentia , Bound : Holy Avenger ) [_] Aegis Shield ( xxx ) [_] Martyr ( Constant Status , 20% Shield Other / Essentia , Bound : ??? ) [_] Armor of the Pure ( xxx ) [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx
DRUIDE [_] Azure Wildshape ( Bonus Damage with Natural Weapon ) [_] Incarnum Spellshaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) [_] Midnight Metamagic ( Free Metamagic using Essentia ) [_] Natural Weapon ( +1 Enhancement / Essentia , Bound : xxx ) [_] Spécialisation : Shapechanger, Treefolk, Urban, Witch, Beastmaster [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx
GUERRIER [X] Warblade (Maneuvres et Stances) [X] D12 [X] Full BaB [X] JdS Vigueur [X] JdS Reflexes [X] Armure Lourde [_] Combat à 1 Arme + Bouclier ou 2 Armes, rarement avec arme a 2 mains [X] Capacité à bien Tanker [_] DPS élevé, mais en mélée [X] Peu de puissance a distance [_] Techniques Spéciales (Grapple, Disarm, Trip, Overrun, Charge, Sunder...) [_] Regain plus rapide de ces Maneuvres [_] Intercept + Charge Mineure [X] Carrières Diverses selon d'où il a apprit a combattre ( Amazone, Samurai, Garde du Corps, Sentinelle, Garde, Cavalier, Archer, Fantassin, Gladiateur, Soldat, Commandant (Marshal), Mercenaire ) [_] Tactique et Manoeuvre , Spécialiste du Battlefield [_] Marhsall et Boost des autres combattants ( White Raven ) [X] Weapon Aptitude [_] Stance Mastery [_] Azure Toughness ( Bonus HP ) [_] Armor Mastery: (Medium/Heavy) Starting at 4th level a Battle Juggernaut wears his armor like a second skin and ignores the standard speed reduction for wearing any medium armors. Starting at 9th level, he ignores the speed reduction imposed by any heavy armors as well.
Magicien [_] Spécialisation ( Abjurer [Prismatic, Dispeller, Counterspeller, Buffer, Spellweb, Mantle, Glyphs] , Nécromancien [] , Enchanteur [] , Illusioniste [] , Transmutateur [] , Évocateur [] , Conjurateur [] , Devin [] , Time [] , Démonologiste [] , Élémentaliste [] , Métamagicien [] , Alchimiste, Crafter, Inventor, Familier , Sage ) - Incarnum Spellshaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) - Midnight Metamagic ( Free Metamagic using Essentia ) [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx
Moine - Sapphire Fist ( Bonus Stunnig Fist ) [_] Spécialisation ( Psi, Martial, Moine, Ninja, Incarnum, Soulknife ) [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx
Prêtre - Azure Turning ( Bonus Turning Damage ) - Incarnum Spellshaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) - Midnight Metamagic ( Free Metamagic using Essentia ) [_] Spécialisation : Warpriest, Healer, Turner, Domains [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx
Psion - Azure Talent ( Bonus PP ) - Incarnum Psishaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) - Midnight Augmentation ( Free Metapsionic using Essentia ) [_] Spécialisation : Télépathe, Kinesist, Egoist, Seer, Nomad [_] Psicrystal ( Règles normales , Peut devenir une arme de Crystal ou un Dragon ) [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx
Rôdeur - Azure Enmity ( Bonus on Skill and Damage vs Favored Ennemies ) - Indigo Strike ( Bonus on Sneak Attack or Skirmish ) - Nature Quiver ( Infinite Arrows , +1 Enhancement / Essentia , Bound : xxx ) [_] Spécialisation : Dervish, Sharpshooter, Scout, Infiltrator, Killer [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx
Voleur [_] Spécialisation : - Indigo Strike ( Bonus on Sneak Attack or Skirmish ) [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx
Warlock - Incarnum Spellshaping ( Utiliser Sort d'Incarnum ) - Midnight Metamagic ( Free Metamagic using Essentia ) [_] Spécialisation : Fey, Dragon, Construct, Elemental, Celeste, Demon, Aberration, Undead, Raw Magic, Titan) [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx [_] xxx
AUTRES - Cerulean Fortitude ( Bonus Vigueur ) - Cerulean Reflexes ( Bonus Reflexes ) - Cerulean Will ( Bonus Volonté ) - Cobalt Charge ( Bonus Dmg and Attack on a Charge ) - Cobalt Critical ( Help confirm Critical and Give bonus Dmg ) - Cobalt Expertise ( Bonus on Martial Techniques and to AC on Defense ) - Cobalt Power ( More Dmg on Power Attack ) - Cobalt Precision ( Bonus Dmg and attack on range 30ft ) - Midnight Dodge ( Bonus AC ) - Sapphire Sprint ( +5ft per essentia ) - Soulsight ( Blindsense )
Dernière édition par Xzoltar le Ven 23 Juil - 23:31, édité 2 fois | |
| | | Xzoltar Admin
Messages : 565 Date d'inscription : 20/01/2009
| Sujet: Re: Fourre-tout Jeu 14 Jan - 17:05 | |
| Voleur - Disguise Specialisation - Sneak Attack - Cloak of Shadows - Improvisation
Moine - Unarmed - Light Step - Spécialisation - Astral Projection - Perfect Self
Psion - Pet - X-men - Skin - Discipline - Pure Thought
Magicien - Pet - Spellbook - Arcane Shield - Channel Magic - Robe of Power
Guerrier - Weapon Master - Carrière - Armor Master - Battlefield - Bloodstorm
Barbare - Totem - Titan Grip - Though Hide - Bloody Critical - Berserk
Paladin - Martyr - Holy Mount - Beacon of Light - Aegis of Steel - Sword of Light
Rodeur - Pet - Quiver - Bow - Hunting - ???
Barde - Lorebook - Summon Instrument - Song Shield - Touche-a-tout - Singing Sword
Warlock - Pet - Curse - Blast - Drain - Metamorphose
Pretre - Temple - Holy Symbol - Weapon of Deity - Portfolio - Avatar
Druide - Shapeshift - Pet - Natural Weapon - Staff - Dolmen | |
| | | Xzoltar Admin
Messages : 565 Date d'inscription : 20/01/2009
| Sujet: Re: Fourre-tout Ven 22 Jan - 16:11 | |
| Source : Blade Scholar ( http://dicefreaks.superforums.org/viewtopic.php?f=29&t=359 ) Source : Racial Paragon ( http://dicefreaks.superforums.org/viewtopic.php?f=29&t=651 ) Source : Aerlyn ( http://dicefreaks.superforums.org/viewtopic.php?f=29&t=1817 ) 01 Scribe Martial script , Martial (Maneuvers 3 ; Stance 1), Academic Blade Scholar, Soul Knack 02 Martial (M: 4 ; S: 1), Weapon Aptitude, Acquire Skills I 03 Maneuver MAstery, Acquire Feats I 04 Improved Recovery, Shape change 05 Martial (M: 5 ; S: 2), Lesser Immunities (Sleep, Polymorph, Charm) 06 Maneuver MAstery, Able Learner Detect Thoughts, Acquire Skills II, Acquire Class Feature I 07 Book of Geometry, Acquire Feats II, Acquire Special Abiltiy I 08 Martial (M: 6 ; S: -), Telepathy 09 Maneuver MAstery, Improved Shape Change 10 Martial (M: - ; S: 3), Acquire Skills III, Instant Recall 11 Martial (M: 7 ; S: -), Acquire Feats III 12 Maneuver MAstery, Acquire Class Feature II 13 Cunning Strike, Mental Fortress 14 Martial (M: 8 ; S: -), Acquire Skills IV, Acquire Special Abiltiy II 15 Martial (M: - ; S: 4), Maneuver MAstery, Acquire Feats IV 16 Free Counter, Immunities (Paralysis, Mind-Affecting, Detect Alignment) 17 Martial (M: 9 ; S: -), Divided Psyche 18 Maneuver MAstery, Acquire Skills V, Acquire Class Feature III 19 Rapid Martial Strike, Acquire Feats V 20 Martial (M: 10 ; S: 5), Dual-Stance, Consumme Identity | |
| | | Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Fourre-tout | |
| |
| | | | Fourre-tout | |
|
Sujets similaires | |
|
| Permission de ce forum: | Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
| |
| |
| |
|